måndag 30 juni 2008

40-årsfest och Dalai Lama

Det blev glass med Lulu igår. Fast först åt vi pizza på Tevere, Lulu handlade en tjusig blus på Acne och en finfin kjol på American Apparel. Jag hoppades att Salavtion Tattoo skulle vara öppet så jag kunde haffa Nille och lägga upp en plan om min stundande tatuering. Jag måste boka tid för skiss och allt. Och allt är fortfarande väldigt oklart.

Sen hängde vi i bokaffären på Mariatorget hos den gamla gubben som jobbar där. Han berättade vackra historier om kärleken och när den tar slut. Han var lite impad över att vi använde internet i vår vardag, men tyckte att vi behövde anamma någon slags frihetskänlsa de dagar vi glömmer mobilen hemma.

Idag är jag ledig. Jag ska boka pilates till imorgon (jag får inte springa på foten ännu), gå till banken och gå till Hedengrens. Där ska jag se efter om de har Dalai Lamas oral biography så att min mamma kan ge den till kusin Mike ikväll. Han är på besök i Sverige och ska fira sin födesedag. Egentligen vill han bara ha pengar till ett framtida besök på Dalai Lamas seminarie.
Vem sa att buddhismen var immateriell?

Sedan borde jag förstås städa. Men det får vänta. Jag går hellre ner till Sivletto och kollar klänning till festen ikväll. Eller surfar in redan nu!

Inga kommentarer: