lördag 10 januari 2009

Det nya året börjar nu.

Jag har varit lite gnällig så här i början av 2009. Klagat på lite allt möjligt, sett pessimistiskt på lågkonjunkturen och känt mig allmänt risig. Då är det inte konstigt att man får feber (neggon som jag borde nämligen inte få vistas där oförstörda andra också befinner sig) och när man tror att man blivit frisk (man klagar fortfarande på febern) så blir man sjuk igen.

Nä. Nu får det vara nog. Jag tror att mitt nyårslöfte blir att se positivt på mitt liv. Det finns trots allt ingenting att klaga på.

Och den där killen som jag var kär i, som inte var kär i mig, han är kvar i 2008 helt enkelt. Nu är det nya tag.

Ikväll har jag gjort en egen ansiktsscrub av honung, olivolja, socker och mjölk. Min hy känns som om den aldrig sett en produkt eller oväder i hela sitt liv. Sen gjorde jag en hårinpackning med olivolja och ägg. Hur skönt som helst.

Nu har jag en sockerkaka i ugnen och fyra filmer på täcket bredvid mig. Vad ska jag se?
Scarface, Lolita, Gökboet eller The Constant Gardener? Jag har lite svårt att bestämma mig. Plus att jag har fått lägga band på mig för att inte rota fram hela Drew Barrymore Collection (som jag älskar men ser alldeles för ofta).


Min tautering blev hur fin som helst och går från axelns topp till armbågen nästan. Jag är stolt och väldigt tacksam till Nille som har gjort den. Han är himla duktig.

Imorgon kanske jag fixar en bild på den.

Nu ska jag fortsätta komma tillbaka till livet!

Puss.

Inga kommentarer: