tisdag 27 januari 2009

Tisdag och klockan tickar

Idag lyssnar jag på Leonard Cohen och är irriterad på lite allt möjligt. Förhoppningsvis går det över när jag och Therese går på Bikram Yoga ikväll. Jag kanske svettas ut ilskan, eller i bättre fall - blir så trött så att jag somnar direkt efter.
Sitter och läser lite bloggar. Snubblar över Ninas inlägg från i söndags och kan inte annat än hålla med hennes kritik mot den nämna artikeln (denna DN Söndag). Blir det en tjejblogg när en tjej bloggar? Eller är det kanske en blogg, precis som vilken annan? ( När män bloggar brukar man ju som bekant inte kalla det "killbloggar"). Jag mår lite illa när jag läser hur vi tjejer, för att "få" kalla oss feminister, måste foga oss efter dessa begrepp och ramar någon annan sätter upp. Som "tjejbloggar", till exempel.

Heja Nina som står på sig.

Nu ska jag plugga ARU och försöka att inte bli mer nervös över tentan.

// Fanny

Inga kommentarer: