tisdag 8 juli 2008

En eftermiddag med boggle och scones.

Igår kom Devi hem till mig, tätt åtföljd av Adriane
Vi bakade scones och spelade Boggle. Jag vet inte vem som vann. Men vi kom alla på väldigt roliga ord. Sedan tvättade jag klart, stickade lite på två fodral och tittade på Criminal Minds.
Idag gick jag upp tidigt, trodde att jag hade tvättid (bokade igår) men det visade sig att jag inte har fattat systemet. Nu vet jag inte när jag har tvättid - och jag får heller inte boka någon till.

Molnen är fortfarande tunga utanför fönstret. Himlen ramlar nästan ned. Kanske ska gå och träna eller ta en kaffe. Titta på tapeter till hallen. Busstrejken ska börja på torsdag igen, då blir jag tvungen att gå i mörkret igen. Ikväll kommer mamma och Kjell hem från utandet. Bruna och utvilade. I morse åt jag dinkelgröt med äppelmos och två knäckemackor med gurka, tomat och kaviar på.

Inga kommentarer: