tisdag 29 juli 2008

Bokhoror och lägenhet till salu.

Sitter på il caffé och skriver lite. Väldigt skönt och avslappnat. Det är så lugnt på Kungsholmen. När man bor på söder grottar man gärna in sig i sitt eget område. Glömmer bort att Stockholm sträcker sig utanför Nytorget. (Nu har jag insett att staden sträcker sig till Bergsgatan).
Il Caffé har ett internet som talar om för mig att "il caffé älskar dig". Det känns fint. Vänligt.

Min hemliga vän mailade mig häromdagen och talade om att han är fast på sin ö ett tag till. Biljarden får alltså skjutas upp lite. Men den som väntar på något gott... väntar alltid för länge?

Pratat med min mäklare Calle Westrell idag. Vi ska fixa visning av min pytteetta på Tjäris nästa söndag. Marknaden ser bra ut och priserna höjs. Skönt om jag kan bli av med den nu, tycker jag väntat lite för länge.

Skrivandet går bra. Blivit beroende av bloggen Bokhora. Upptäckt att det finns andra som jag, som är beroende av böcker, som läser för att man dör annars och som ger mig inspiration att bränna av mer pengar på sidor med ord. Borde egentligen ha ett bibliotekskort, men har ett slags ägandebehov och vill kunna bläddra i mina böcker när som.

Igår fikade jag med Jonatan "Skorpan" Brännström, han har kommit in på en skrivarlinje i Malmö. Han förstår inte skånska. Jag undrar i mitt stilla sinne om han kommer att behöva skriva på dialekt. Lite som Jonas H Kemiri, fast på ett regionalt sätt. Skulle vara roligt att läsa. Lite svängigt sådär. Hur skriver man ner ett skånskt R?
På hans linje samverkar text med dans och musik. Allt tillsammans. Väldigt pedagogiskt och lärorikt. I november försökte jag skriva ett manus i skolan. Det var svårare än vad jag trodde.
Man (läs:jag) blir lätt alltför pretantiös och vill bara att allt ska vara djupt, svårmodigt och introvert svävande. Kanske därför jag gillar Norén?

Nej. Nu ska jag skriva lite mer svårmod.


Hej.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men titta - du är ju Peters kusin, eller hur?