lördag 5 juli 2008

En snodd bild och trettisextusen hundar.

Igår hade jag en så kallad "halv-heldag" med Hilda. Vi drack rosé och åt sushi på en gräsplätt vid Skärmarbrink vid femtiden. Där fanns några av Hildas vänner; Carola och hennes fransman, Josefin, Redouane och en helt bedårande bebis med tillhörande pappa.
Redouane är en kille från södra Frankrike som har blivit förälskad i Stockholm.
Här håller han på att starta upp en tidning, Deleted Scenes Magazines .
Deras blog heter This is playtime.
Den är värd att läsa. Typografi, grafisk design och annat trevligt.


Sen gick vi hem till Hilda och lagade middag. Den har jag inget kort på, fastän den var så smarrig. Däremot har jag snott en bild av Lulu:


Efter sminkning och mat gick vi till Pontus vid vattnet och sen till Debaser där en påflugen spanjor tjatade om att jag måste vara argentiska. Honom borträknad var det många britter. En kille lät som en rockstjärna och var jurist. Hans kompis från Manchester tyckte att Lulu såg ut som Alice i underlandet ovanför armbågarna, och Alice Cooper nedanför.

Idag har jag jobbat ute på Stockholmsmässan med Bodén.
Jag och 36 000 hundar från världens hörn har trängts ihop. Jag har gått och förälskat mig i irländska röda settrar.
De är helt fantastiskt vackra.
Nu ska jag äta ugnsbakad lax, koppla in min TV och sen kanske läsa lite Norén.

Imorgon är det jag och hundarna igen.

Inga kommentarer: