onsdag 19 november 2008

Eftersnack.

Idag är det sol och lite vinter och jag är på alldeles strålande humör. Igår gick jag från Publicis direkt till gymmet och sprang 5,2 km på 22 minuter. Det tycker jag att jag kan vara nöjd med då jag inte har sprungit på lite mer än en månad. Idag känns det i magen, jag gjorde nämligen sådana där jobbiga halvbollsövningar och medicinbollsövningar. Väldigt effektiv träning men desto jobbigare även om man stretchar.

När jag kom hem slog jag på teven och såg på "Eftersnack" på SVT2. Det var en intervju med Pija Lindenbaum som mottagit Astrid Lindgrens barnbokspris och gör helt magiska barnböcker, bl.a. "Lill-Zlatan och morbror raring" (bara namnet får mig på fall), och Jakob Nilsson, ad, som gjort ett väldigt fint jobb med Stig Trenters "Roparen". Gäst var även Ronaldo Pomo som jobbat som musiklärare i 28 år ute i Rinkeby. Han turnerar världen runt och spelar tango och verkar vara en alldeles himla fin eldsjäl. Jag blir glad av att det fortfarande finns vuxna som han som brinner för barns musikaliska utveckling och intresse.

När jag såg det här blev jag medveten om hur roligt det skulle vara att göra en hel barnbok. Det är ju faktiskt bland det svårast som finns. Att skriva till barn, alltså.

Inga kommentarer: