tisdag 11 november 2008

Kattens gamla pyjamas.

Nu är jag och Adriane på Publicis och gör en fantastisk praktik på tre veckor. Här jobbar bland annat Patrick som gillar uttrycket "kattens pyjamas". Den nya pyjamasen är bättre än den gamla, och förmodligen är just den gamla pyjamasen en konventionell reklamlösning förstår vi mer och mer.

För övrigt håller jag på med lite nya böcker. I helgen satte jag upp två nya hyllor för att få plats mer lite nya tillskott. Bland annat Murakamis nya "What I talk about when I talk about running" och "Fågeln som vrider upp världen", James Joyces Odyessus, Dan Anderssons samlade dikter (Kolvaktarens visor) och Pär Thörns "Mutationer av Anna Greta Leijon".

Jag är klar med Murakami, Anderssons visor läser jag på kvällarna och Mutationer får ta min busstid på väg till Publicis om morgnarna.

Jag har också äntligen beställt gamla Salingers Franny and Zooey och The Cather in the Rye.

En bok jag tror är riktigt intressant är "Sista kulan sparar jag åt grannen" av Fausta Marianovic. En krigsskildring om hur en pacifism var dömd till döden i 90-talets Bosnien kan inte vara annat än gripande.

F

Inga kommentarer: