söndag 23 november 2008

En trött helg.

Den här helgen har känts osedvanligt lång. I fredags firade jag pappa Kjell med små presenter från Kiehls så att hans kinder och hår ska bli lite mjukare. Var förbi Adamsky och hämtade Adriane, vi gick till Riche och träffade lite vänner. I lördags var det Moderna Museet med Petra och snön låg så tyst utanför min port så att det kändes som om jag smög fram till bussen. Skulle kollat hajar på eftermiddagen, men jag tror att jag lägger ner det nu faktiskt.
Var och handlade lite mat och passade på att springa förbi NK thé och kaffehandel som Henrik har. Tänker tillbaka på tiden jag och Jonas hämtade thé där. När jag precis betalat för mitt jasminthé står Henrik där och fixar något. Det var som att se Jonas framför mig, även om det är några år emellan dem är de otroligt lika. Henrik hade med sig sin nya och deras lilla barn i en barnvagn. Allt kändes väldigt konstigt och skakigt. Jag gick hem och drack tre koppar Jasmin och frågade mig själv frågor jag inte har några svar på.

På kvällen tänkte jag först stanna hemma och deppa ihjäl, men efter fyra uppmuntrande samtal träffade jag Lollo, Nenna och Rekan på Mosebacke. Det var rockabillykväll och musiken och männen var båda fantastiska. Träffade Emil från John Doe snabbt och han har precis börjat jobba på Ester och verkade himla glad och nöjd.

Idag har jag gjort en smoothie, skurat golvet, ätit müsli med quinoapuffar och solroskärnor, gått en promenad och tittat på gamla filmer.

En himla fin söndag.Också en helg man blir lite trött av.

Inga kommentarer: